Followers

Thursday, June 12, 2008

tak tahu

aku tahu ramai yang tak setuju aku tukar kereta second hand,
itu aku pertimbangkan dulu ya!
mungkin aku tak jual kereta tu,
just suruh adik aku pakai je dan aku guna basikal/motor je kot.
lagi senang.
:)



naik basikal camni, confirm tak jatuh. plaknya, takyah kayuh. dah sah2 pakai motor kan...
jap..jap..ini beskal ke..motor?
mak confuse....




kalau naik motor ni plak, mau kejang ketiak...




skang ni, en alang ada kat umah.
dok melahu je.
tak kerja.
dia masuk kerja tempat baru 16hb.
so, skang ni dia jadik suri rumah tangga sepenuh masa.
aku plak yang risau.
pagi2 lagik dia dah merengek2 kat aku,
boring dok umah.
nak pi memancing.
aku susah sket nak beri dia pegi mancing ni.
takut jadik hobi atau habit.
boring je, mancing.
kang aku ni ditinggalkan slalu.
dahla baru dapat keje baru yang sememangnya sangat bertepatan dengan selera...(8am-5pm),
kalau dah ada hobi mancing,
susahla aku...
huhuhuhuhu...


aku jahat ke?
tak beri dia pi mancing?
aku boleh je beri dia pi,
tapi kena bawak la aku skali kan...
:)



selang sejam aku call umah.
check dia wat apa...

jam pertama,
tgh breakfast.

jam kedua,
tgh sapu umah.

jam ketiga,
mop lantai. baru je lepas sidai kain.

jam keempat dan kelima,
aku tak call. sebab aku sebok sket dan janji lunch ngan dia.

jam keenam,
aku call dia tak jawab. call kali ke-3 baru berangkat. dia tgh tidor.

jam ketujuh dan kelapan,
malas aku nak call. tau mesti dia tengah tidor.


kesian kat dia kan? dia dah biasa buat kerja. tetiba je tak dapat buat satu habuk kerja pon, mati kutu laki aku tu.

sabar bang ye..lagi 4 hari je lagik....

:D

23 comments:

  1. alang rajin arrrr...tapi lelaki ni biasa dah tinggal sorg dia pandai...kalau time kita ader jer dia ngengada nak manje2 n nak naikkan badan dia tuuu...huhuhu, waaaa...pasni syok arrr, mlm2 x kena tinggal dah...x sorg2 dah duk umah...akak ni bila la nak dpt camtu...mmmmmmm...

    ReplyDelete
  2. ~ en alang tuh mmg rajin la. leh puji...

    di kala-kala minyak tgh naik nie, amy pun berhajat nak naik basikal jer. :( ~

    ReplyDelete
  3. hehehe. bagus tol le en alang neh. [mintak2 future hasben diya pun mcm en alang gak.hehehe]

    :)

    ReplyDelete
  4. mama,
    dia ni memang ada kerajinan sket..

    rafflesia,
    alang ni dia suka manjakan saya. kalau dia ada kat umah tu, basuh pinggan pon dia nak wat. dengan alasan, saya dah penat masak untuk dia. boleh? hwhahhahahaha....
    sungguh rajin suamiku ituk.
    takpe kak..
    insyaAllah ada rezeki, dapat tukar tempat keje lain ke..mesti dapat keje ofis hour gak..

    ReplyDelete
  5. amy,
    jom naik beskal! :D

    diya,
    abang alang kamu ni memang sangat rajin. tak boleh duduk diam. nanti dia terpekik2 kat umah tu.

    berdoa agar diya dapat future hasben yang baik, beriman ok! :)

    ReplyDelete
  6. hehe sweetnye asik kol ajer..wah nk kawen aa cmnie haha:P

    ReplyDelete
  7. naseb bek umah sewa,
    klu umah senirik,
    ley gak ngecat umah,
    renovate pe2 yg patut
    bcucuk tanam..
    dikale keboringan,
    alang kan rajen..
    huhuhu :p

    ReplyDelete
  8. rajin nyer en alang...
    kelakar bila baca u buat hourly check tuh....farnee giler..

    pasal memancing tuh...betul jugak..kang addict susah la.tak best kan?

    takper..yang penting dier tnaya gak u dulu..pikir bini dulu..

    ReplyDelete
  9. betul, jangan kasik dia mancing.. kang jadik habit susah...

    ReplyDelete
  10. walauweiii amat kerajinan ini...
    tumpang skaki nak bagi pujian..hikhik..

    ReplyDelete
  11. misszue,
    isk...kol tu penting..sebab itula salah satu cara nak maintain hubungan.. ;)

    nanonano,
    tu pon smalam masa kite balek, tgk dia tengah nak gantung pokok orkid. sangat rajin suamiku itu..
    nak harapkan bini dia ni? jawabnya sampai ke sudah la pokok orkid tu kat atas tanah je. huhuhu...

    zie,
    dia memang akan tanya i dulu kalau nak wat apa2. sebab tu i sayang dia. hehehehe...
    lagi satu, memang kalau boleh, tak nak galakkan dia pi mancing sangat. nanti hilang kemesraan berdua tuu...

    ReplyDelete
  12. ceera,
    yup! kite sokonggg!!!!!!!!!! (angkat tangan tinggi2!)

    bash,
    hehe...
    ko nak tau, laki aku la satu2nya orang jantan yang aku kenal sifat kerajinan yang melampau tau..huhuhu...
    adik lelaki aku subhanallah pemalasnya tuhan je yang tau..

    ReplyDelete
  13. 4 hari lama woooo....hahha

    tabah lah wahai en. alang :D

    ReplyDelete
  14. 13may,
    lama ek? patotla alang tu dah meroyan semacam je kat umah..huhuhu....

    ReplyDelete
  15. kasi la..sian die tau..xpun pergi weekend la..pergi sama2..ok la tuh..jangan la pergi sorang..nanti die pancing lain lak..haha

    ReplyDelete
  16. bukan kejang ketiak..
    takut takleh letak tgn..mcm tu sepanjang masa..payah tu..

    ReplyDelete
  17. sanggup ke dah beranak pinak pakai motor mcm tu.. pakai je gti ko tu lg..

    ReplyDelete
  18. pija,
    tu la..tak nak dia pi sorang..huhuhu...
    bahaya!!!!!!!

    eiza,
    hehehe..ek?

    flush,
    akan difikirkan...

    ReplyDelete
  19. wahahaha...yeke...tabik spring sama laki ko...mudah mudahan terus kekal la kerajinan dia sampai bila2 ye..
    adik ko tu blum terbuka hati lagi tu,
    nanti2 berubah la tu..changes take time..hikhik

    ReplyDelete
  20. bash,
    hehee..memang la changes takes time kan..tapi sampai bila..
    ni umur dah 18 tahun, tapi bilik macam tongkang pecah. huhuhuhu.....

    ReplyDelete
  21. aiyakk...blogger nih wat hal lak..penat type komen td..uwaa skali x kuar..komen lg skali arr..
    en alang sgt rajin..pas2 pesal keta tuh pakai je ape yg ade awak..reda je arr..kwan awak si aswa tuh mmg muker sama jer.. cam adik badik.. :)

    ReplyDelete
  22. hehehehe......
    kan? kan? muka kitorang sama kan?
    :)

    pasal kete tu, masih difikirkan. nanti, bila dah wat keputusan, kite bagitau k?

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...