Followers

Wednesday, November 19, 2008

Bagai bertandang ke rumah janda.

budak ni bukan milikku.
telah diberikan kepada orang lain.
tapi dina janji nak beri kitten yang lain.

huuuuuuuuu.....
semalam en alang dok rungut2 tak dapat baby boo.
tu la. en alang ni sabtu keje.
mana boleh nak turun kl balek hari kan. tak puas.
kitorang tak dapat baby boo sebab kitorang amek dia lambat sangat. bulan 12.
kawan mama dina berkenan ngan baby boo dan lagi satu sibling dia.


dina, please give me the pictures of those kittens please? (wah! speaking london lagik)



ntah nape,
aku skang ni tgh bengang gile ngan 'bos' tapi bukan bos aku.
dia ni pompuan.
tak suka staff pompuan lain.
aku pelik la apsal ngan dia ni.
kalau ngan staff lelaki, kemain manja lagik.

boleh tak,
last week.
aku pi jumpa dia.
nak tanya kan pasal aku nak ammend report yang aku buat.
bukan susah mana pon, dia just baca, nanti aku ammend la.

so, perbualan kami macam ni,
aku tgh tunggu dia kat tepi meja. dia tgh discuss ngan account exec.
dia: hah intan. ada apa?
aku: takdela kak ___. ni tolong tgk kalau2 ada word yang akak nak saya take out.
dia amek kertas kat tangan aku sambil muka dengan tak semenggah.
aku sabar je lagi.
dia: hah. word ni tak valid. buat apa letak kat sini? kat report tetengah tu kan dah sebut?
aku: saya tulis ikut apa yang berlaku masa meeting.
dia: (muka tak puas hati) lain kali, kalau nak datang ofis saya, interkom saya dulu.
aku dalam hati, "what the hell! f*** la ko! aku nak jumpa MD pon tak payah nak interkom2 bagai".
aku terus je amek kertas tu kat tangan dia, dan aku blah macam tu je.
takde word terima kasih, nak senyum2 lagi. muka dia sendiri macam la**nat!

aku terus jumpa bos aku.
aku: mr. ___, saya dah tak nak berurusan ngan orang macam tu. menyampah saya.
mr. ___: aiya, you biarkan je dia. you banyak2 bersabar la intan.
aku: dia ingat, kite ni mintak sedekah ke kat dia? suka2 nak saya interkom dia dulu sebelum datang bilik dia? saya tak suka la macam ni mr.___. MD sendiri pon takde wat perangai macam tu. (ye, aku skang kuat ngadu)
mr. ___: takpe2. kite beralah je la. biarla dia.
aku: dah2. lepas ni, mr. ____ nak saya pi jumpa dia ke, memang saya tak nak dah. menyampah saya
mr. ___: (senyum je)

sampai skang ni, aku dgr suara dia pon aku rasa menyampah satu macam.
hati ni membara2 je.
korang tau,
aku nak jumpa bos aku sendiri pon takde makna nak interkom2.
slalu aku redah je. dia pon tak kesah aku redah2 bilik dia.
ini, bukan pon bos aku, berani nak suruh aku macam2?

bagi aku, jumpa in person lagi sopan dari ko angkat gagang nak discuss2.
jumpa in person lagi boleh eratkan silaturrahim.
jumpa in person lagi senang nak kenal personaliti seseorang.
jumpa in person boleh tingkatkan metabolisme dengan berjalan atau berlari2 anak ke bilik orang tu.

there. aku dah luahkan. rasa lega sket.
kalau tak, terpendam terbuku je dalam dada.




maksud peribahasa hari ini,

Bertamu ke rumah orang yang tidak memberi jamu apa-apa.

13 comments:

  1. hai wak..
    kite dtg jenguk umah awk ni..
    xde ke jamu kue & air??
    lahai..
    mcm dtg umah jande je..


    ekekkeke :p
    cmtu ekk?
    :D


    seb bek dpt bos yg prihatin,
    bley la ngadu domba ekk
    :D

    ReplyDelete
  2. puteri,
    ooo..kalau kita gi umah janda takde dihidang apa2 la gamaknye..hehhehe..(gurau jek)

    * jgn stres2 sgt..:)

    ReplyDelete
  3. kes kite ari ni cam lebih kurang je wakkk... :( huhuhuhhu!

    ReplyDelete
  4. kenapa boss pempuan tu ek? ooh... ini adalah masalah magnetic utara selatan, hanya magneto yang boleh kasik nasihatk.

    ReplyDelete
  5. sib baik dpt bos sporting mcm tu, leh ngadu2, leh redah2...abaikan jer la cik kak sorg tu, anggap jer dia tu x wujud kat opis tuuu....

    ReplyDelete
  6. watashi pun boss perempuannn
    dannn....!!!! mmg cenggitulahhh
    saket jiwa yuuuu

    ReplyDelete
  7. ooopppssss.... berlari anak katanye. matilh uolz nk tgkatkt mtabolisme. hidup kak intan !!!

    kak, sory sgt xdpt bg kad jmptan yg merul jnji aritu. adik merul lpe bw. pdahal ibu dh siap packing dah. geram btul klu brurusan ngn org mudah lupa nih. otk ingt paer pn xth.

    so trpksalah jmput kt sni jer lah ek. merul dh letak detail kt blog.

    ReplyDelete
  8. SorRy sGt kAt iNtAn...
    dOn'T mEan tO. kiToRg Ni dAh bYk KuciNg.
    mAmA biLe oRg nK dTg aMik diA suKa. so x pE saYa ade Lagi 4 eKoR kaLo awAk Nk! LawA juGak~ coLOrfuL oK! ;)

    ReplyDelete
  9. Angin tgh pasang tu, time ko jumpa dia...xkan tiap2 hari pasang kot. Intan ko ckap la dekat dia mcm ni, nanti saya belikan hset satu ngn line lagi...xyah nak interkom2 laaa. lagi senang, betul tak bos.

    ReplyDelete
  10. hey! sangat x best org gitu..
    sangat x professional.. berlagak bagus.. pang bagi kang!
    opps.. ter emo laks..

    intan, awak g x wedding ceera nanti?? nak jumpaaaaaaa.....

    ReplyDelete
  11. kat ofis eden pun ade gak bos yang camni punya type! sengal ajo... mementang eden pempuan.. huhuhu...

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...