Followers

Friday, February 11, 2011

Biarkan aku dengan caraku...~

aku tak suka bila orang tegur anak aku nanges2. nape? bingit sangat ke suara anak kecil nanges? bagi aku merdu je. haha.

sebabnya. aku tau anak aku tu camne. ngada je lebih. kalau takat ek, ek tu takyah la kelam kabut nak angkat bagai. lama2 nanti dia diam sendiri la tu. tapi kalau tetiba dia jerit kuat, tu kena angkat dan tenangkan dia. sebab maybe dia terkejut atau ada 'benda' usik dia.

yup. aku percaya ada 'benda' usik anak aku. nape? ko ada masalah? :)

ye. saya seorang yang kuno juga kadang2. tapi kuno2 aku pon, aku tak percaya buai tu selamat untuk bayi. ni pendapat aku je. sori ye kalau ada yang terasa.

7 comments:

  1. knape tu yang?? xfhm sgt,
    ehh baby nanges mmg merdu
    jgn budak bsr2 yg 5-6 taun tu dah
    yg tu mmg bingit je dgr, huhuhu

    ReplyDelete
  2. Wak, kita belajar dalam buku kan, kalau anak nangis, kena cepat2 find out kenapa. Kena datang kat dia. Kalau kita biar dia nanges kuat baru kita datang, nanti budak tu boleh jadi attention seeker baby. Next time kalau dia nak apa2, dia akan terus je nangis kuat2. Sebab dia ingat hanya dengan nangis kuat2 baru mak dia akan dengar. Sebab ekceli budak2 ni takde cara lain nak berkomunikasi. Mereka hanya tahu nangis. Bayangkan kalau kita cakap dengan suami tapi dia buat derk je. Tunggu kita marah baru nak respond.

    ReplyDelete
  3. Bagi saya setiap ibu ada cara mengajar dan mendidik anak masing-masing.. mana yang terbaik lakukan sahaja..

    Anak kita, hanya ibunya yang tahu perangainya kan..

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...