Followers

Tuesday, July 22, 2008

entri ke-36



tahniah buat ida!
ala, bestfriend aku yang kawen bulan lepas tu...
dah pregnant 4 minggu ok!
happy sangat!
:D


err....
tuan punya blog bila lagi ek?
hmmm...
korang panjatkan la doa tinggi2 untuk aku okeh!
:D




hari ni agak bizi sket.
get ready untuk meeting penutup internal audit.
kelam kabut sket, tapi alhamdulillah...
semua berjalan ngan lancar.
:)



ntah kenapa,
dulu kalau aku dapat tau kawan2 aku dapat baby atau get pregnant,
aku jadik jeles tak hingat.
tapi, skang ni, aku dah ala2 pasrah je.
bila dapat tau ida dah pregnant,
sikit pon rasa jeles tu takde.
malah rasa happy tak terhingga.
mungkin aku dah lali kot.
ala, baru 4 bulan kawen kan...
kalau dah 4 tahun tu lain la citer.


parents aku nikah 3 bulan, terus ibu aku ngandungkan aku.
ibu cakap, aku ni sangat kuat dalam kandungan.
ibu pernah jatuh dalam bath tab,
jatuh tangga,
jatuh kat dapur...
tapi alhamdulillah, aku ni masih kuat nak tinggal dalam rahim ibu.
sebab tu aku degil kot.
hehehe..
yela, sifat degil tu sejak dalam kandungan kan.
:)


selepas lahir plak,
aku dan ibu dua-dua pernah terjatuh dalam telaga.
rasanya, masa tu aku masih dalam hari lagi kot.
hehehe...
macam ni kisahnyaa.....(dari penceritaan ibu)

alkisah,
kat umah arwah nenek aku belah ayah,
ada kenduri. kenduri apa aku tak pasti la plak.
masa ibu dalam pantang, arwah nenek yang jaga.
ntah camne, aku kan baby lagi,
so, suka je la buang air kan.
nak tak nak, ibu terpaksa la bersihkan aku sendiri.
sebab dah semua orang sebok ngan kenduri, takde masa nak layan ibu aku.
ntah camne, ibu boleh nak terlepas pegangan dia masa mandikan aku,
aku nak terjatuh dalam telaga, ibu tahan aku,
ngan dia2 masuk telaga ok!
pastu, ntah sapa nak guna telaga gak,
terperasan kan kitorang dalam telaga sebab aku dah jerit kuat2...
hehehe...
sib baik la telaga tu tak dalam sangat.

amacam, kuat tak aku?
nyawa ntah ada berapa la aku ni. ngalahkan kucing. (yang ada 7 nyawa)
ngeh.


masa aku berumur 6 tahun, arwah angah 4 tahun,
ada seekor lipan bara hampir nak gigit (gigit ke?) kami semasa kami sedang tidor.
nasib baik ibu terperasan.
cepat2 ibu bunuh lipan tu.


percaya atau tidak, tiada satu pon kesan jahitan kat badan aku ni.
biarpon aku ni lasak, tapi tak pernah luka teruk.



cuma skang ni, lepas kawen, banyak plak penyakit aku. risau gak. doktor pon risau.
ada orang kata, ntah2 aku ngan en alang tak serasi. sebab tu aku slalu saket2.
ishh..aku tak nak la pecaye benda2 camtu kan.
aku percaya jodoh kita dah ditentukan Allah.
dan aku percaya, en alang la jodoh yang paling sesuai ngan aku.




cakap pasal en alang,
teringat pasal semalam...

(kami tengah golek2, sambil tunggu isya')

en alang: yang, raya nanti kan, patot tak abang beli kasut baru?

aku: hah? kasut baru? abang nak wat apa kasut banyak2? kan ada kasut hantaran tu. pakai je la kasut tu. lagipon, baru pakai dua kali. abang ni, macam pompuan la. nak banyak2 kasut. ayang pon tak fikir lagi nak beli kasut ke tak. (tengok, aku kalau bercakap, susah la nak berhenti ok!)

en alang: ala, takkan la abang nak pi solat pakai kasut glamer. nanti kasut abang kena curi la yang.

aku: kalau camtu, abang pakai je slipar jepun. lagi senang. kalau ilang pon, tak pe.

en alang: ala, abang ingat nak beli sandal ke...

aku: abang ingat tak dulu abang pernah beli sandal harga rm40? apa jadik ngan sandal tu? baru pakai 2 minggu, dah tercabut2 kan?

en alang: ala, kite beli capal je la..ok sayang?

aku: takde! beli slipar jepun je!



hahahaha! aku ni kategori queen control ke? cian kat en alang...
dia sengih je bila aku cakap camtu.
sangat cool okeh!
bini dia ni je yang kalut2..hahahhaha!

19 comments:

  1. ~ kak ida dah pregnant? cepat nya.... seghonok la dyna camtuh.

    iskh, umur kat intan nie mmg dikategorikan dlm org yg berumur panjang la. masa baby dah jatuh telaga. iskh3, tak leh imagine cemana. nasib tak dlm.

    sweet jer korang dua nie. hehehe... ~

    ReplyDelete
  2. huhhhh...dasyatnyer masuk dlm telaga tuhhh...seram lak akak dengor...umur panjang la tuuu kan? takder la nampak queen control, cuma bagi pendapat jer tuhhh...

    ReplyDelete
  3. mak aiiiii.. awak cakap tak henti2 okey.. alang bagus ok dengar cakap awak, ciput jangan harap nak dengar cakap kita.. hiks..

    gila hebat awak, masuk telaga bagai. takutnye...

    sabar ye awak.. baru 4 bulan kawin.. banyak masa lagi nak preggy...

    ReplyDelete
  4. oit sayang oii..
    garang cam mak tiri la..
    sian alang tau..

    hehehe

    ReplyDelete
  5. amy,
    umur panjang ye...
    :)
    tu la..akak sampai skang ni takleh nak imagine camne kitorang jatuh tu..

    rafflesia,
    takziah atas pemergian mak mertua akak ye.
    tak queen control ek? hehehe~

    ceera,
    tu la..kalau orang dah kenal kite ni, mau cakap berjam2 tanpa henti ok! :)
    kite tgh sabar la ni.. :)

    as,
    hehehe...
    aku garang ek?
    errr...

    ReplyDelete
  6. cpt2 timang baby...tiut nyerr pic tu...

    ReplyDelete
  7. ala yang...

    cik abg saya pon ngades ngades nk bli capal time raya lps..

    org laki ni mmg suke yg simple2 je bile nk beraye..x nak pakai kasut hantaran2 ni nyeh...

    huk huk huk...!!

    ReplyDelete
  8. xper sabar banyak2 yerk..kiter pun slallu rasa mcm mana awk rasa tu..kiter ni pun dah lama menunggu nak masuk 2 tahun..dalam hati ni kan allah jer yg tau mcm mana rasanyer..

    ReplyDelete
  9. heheh kak intan neh..cian en alang..ala akak manje2 je kan...

    kak intan harus berusaha lagik okeh..caiyok2..hehe.. g lah honeymoon ..mesti ade sumthing nnti...hehehe

    ReplyDelete
  10. ganasnyer awak intan...siap jatuh perigi semua tuh....

    pasal en alang...kesian nyer dier.

    Tapi memang betul la, kalo beli sandal, bawak ke masjid mesti senang hilang nyer.

    Better pakai selipar jepun jer.

    ReplyDelete
  11. tHankS oNbEhaLf tO MariSsA.
    HiHi! miZzAmY ~ oF cOurSe i'M vErY hAppY!

    toMei LaA eN. aLanG awK! caPaL pOn cOoL jugAk..

    ReplyDelete
  12. da pregnant 4 minggu selepas kawen sebulan? berkat malam pertama eheheeheehehehe ;p.

    ReplyDelete
  13. puteri, bulan depan kita da satu tahun, tp lom ada pape lagi..kat opis ni banyak je yg bizibody..planning la bagai..memacam spekulasi..hehhee..belum rezeki..ilex2 dulu..honeymoon puas2ngan en alang dl..:p

    p/s: hari tu awk dh betulkan link chempaka tu, tp link sy plak awk delete..:p

    ReplyDelete
  14. mak aih...jatuh telaga tu...xluka2 ke...dah la masih dlm ari kn..takut nyeeee..

    tu bukan queen control..xsmpai tahap tu lg...

    ReplyDelete
  15. princess n,
    thanks! :)

    fealize,
    yang buat kite lagi geram tu...bukan nye nak fikirkan kite. dia lagi lebihkan selipar dia dari kite. sedih tau..~

    erlyda,
    ha ah kan. ada kawan alang, kawen 10 tahun baru dapat baby. takpe yang, rezeki kite ada je.. :)

    zue,
    nak support honeymoon kitornag ke? ngehngeh...

    ReplyDelete
  16. zie,
    yup. memang nanti nak beli slipar rm1 tu je. puas hati. hahahahaha!

    dina,
    hehhee...capal ek?
    nanti kak intan fikirkan dulu. :P

    ad3ck,
    yeahhh..bunting pelamin kawan aku tuh.

    afid,
    eh, ye ke? kite delete ek? sori..nanti kite add ok? :) sori sangat2.
    awak dah setahun ek? kejap je ye. takpe marila kita berdoa ok?

    d'frinksh,
    rasanya tak de luka kot. kalau luka pon, ibu rasanya.

    ReplyDelete
  17. puteri,
    xpe x kesah..hehehe..mari la kita berdoa dikurniakan zuriat yang soleh dan sempurna sifatnya.

    ReplyDelete
  18. kejam nyer ko intan...huhuuhuhuh...sian alang..tak macho lah pakai selipar jepun...heheheh

    ReplyDelete
  19. afid,
    kite dah add awak. sori skali lagi k?

    nor,
    biar la tak macho ke masjid. dia nak ngorat sape plak kat masjid nak macko2 bagai? slipar jepun sudahh...

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...