Followers

Monday, December 1, 2008

ye, aku online hari ini.

memula, macam malas nak hapdet.
tapi, bila dah ada orang tanya2 ke mana aku ilang,
aku gigihkan jugak la.

jumaat.
aku tak masuk ofis.
automatically, memang tak online.
sebab, aku 'dipaksa' pergi ke ipoh.
bersama ibu dan adik2 yang lain.

jangkamasa perjalanan sitiawan ke ipoh: 1 jam 15 minit.
destinasi: politeknik ungku omar, ipoh.
urusan: soal jawab pendaftaran kemasukan pelajar sijil IT, januari 2009.
jangkamasa urusan: 5 minit. tak2, in fact 3 minit je.
tahap kepuasan servis Hal Ehwal Pelajar: boleh dipertingkatkan lagi.

destinasi seterusnya: jusco ipoh.
urusan:
1. menjenguk setiap lot kedai yang ada.
2. try baju ada potongan harga 70%. ketat kat lengan. gelak2 ngan iqa. nasib baik aku ngan iqa satu bilik changing room. baju aku try masuk boleh, nak bukak tak boleh. iqa tolong bukakkan "dengan penuh kasih sayang".
3. kami adik beradik mencuba makanan dari gerai makanan jepun yang baru di food court. aku makan nasi+telur separuh masak dilimpahi atas nasi bersama kepingan ayam+kicap cair. macam budak darjah satu makan. tapi sedap nak mati.
4. shopping mee segera jenama mamee slrrppp setelah 'dipromosi' oleh seorang nyonya tua yang agak comel. beria2 dia terangkan kat kitorang tentang keenakan mamee sllrrpp ni. bukti kami senang dipengaruh? telah 'ter'borong 1 bungkus mamee mee rebus dan 4 bungkus mamee kari pedas berapi.
5. sangat2 puas hati setelah sebulan 'mengidam' duren2 donut big apple. telah 'ter'borong donut pelbagai perisa sebanyak 12 ketul. tak banyak sangat. buktinya? tak puas makan maaa~


ok. itu aktiviti jumaat lepas. bukti aku tak online.
dan juga bukti aku yang sedang saket, tapi masih gigih nak ke ipoh.
(pegi keje takmo, kalau jalan, laju jek)
bukti bergambar? sori sayang2 sekalian. handphone cap ayam ku ini tak mampu nak ambil gambar2. ambil video 18SX boleh la. oopps!


sabtu dan ahad,
aku dan en alang tidor kat umah ibu.
ibu dan adik2 turun kl.
kitorang berdua ni pemegang amanah untuk:
1. menjaga kucing2.
2. membersihkan kandang kucing.
3. membersihkan najis2 kucing.
4. mengemas rumah.
5. membasuh dan menyidai pakaian.


oh ya!
bulan peribahasa dah tamat.
terima kasih kat korang sebab sudi belajar bersama2 dengan aku.
:)


pada pemenang2 quiz tempoh hari,
hadiah2 belum lagi dicari.
kesulitan amat dikesali.
(sebenarnya, tgh perah otak nak beri apa kat korang)

aku dapat jemputan ke kenduri kawen ceeramoon.
kalau sesiapa nak jumpa aku yang gemok lagi comel ni,
bolehla sms ok!
:)
dah ada sorang dua janji nak jumpa masa kenduri tu nanti. tak sabar!

8 comments:

  1. ~ skang dah sihat ker? ker still demam lagik?

    btw, amy pun nak pi kenduri ceera tuh. nanti, kita jumpa di sana ekh? ;) ~

    ReplyDelete
  2. yay yay!!! jumpa anda di sana!!!!
    jap lagi ayu email intan my hp no ek?

    lalaalaa... mari kita berjumpa d sana! x la segan sangat.. buleh?

    ReplyDelete
  3. sedap nak matiiii...hiksss, bahasa power punyerrr....waaa, smgt nak pi tgk ceera kawin ni memasing yerrr...mcm nak pegi tgk jom heboh jerrr....akak mgkin x pegi kot, ari tu pun x bagi alamat pun kat ceera, lagipun tarikh yg same dah ader plan lain rasanya....

    ReplyDelete
  4. benda berapi-api tu? kena ada bomba standby ....ahaks

    ReplyDelete
  5. owh. akk dh gelak2. nampak mcm akk dh makin sihat. bagus lah :)

    huhu. mmg lah akk ni syg kat kucen2.

    ReplyDelete
  6. wahh..pegi kenduri ceera jgn loopa amik ga,br bebanyak k

    ReplyDelete
  7. N pon dpt jemputan....jom jmpe skali...

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...