Followers

Wednesday, April 28, 2010

fuh...ramai gak yang sentap eh.

sabar korang...sabar...

dari post yang ini,
ramai yang reply.
bagus2. aku tau korang akan bagi respon sebab aku pon ala2 sentap gak mula2.
tapi aku rasa Kisah Rumah Tangga (KRT) ni memang saja je nak provoke.
bukak topik supaya kaum2 ibu sentap sket.
dan bincangkan topik tu secara hot dan tak mellow.
hehehe.

oh. KRT tu bukan aku ok. hahaha.
kang tetiba kata KRT ada bagi komisyen ke apa kat aku ni.
padahal, aku tak kenal langsung.

cuma kadang2 tertarik dengan topik yang dia bukak.
dan bila ada pengomen yang sokong komen aku,
rasa seronok plak. macam...eh, tak sangka kepala otak kita ni sama je pemikiran.
tapi ada jugak yang ala2 bersikap "pompuan harus ke dapur. pompuan harus buat segala2nya. pompuan harus perfect sebagai isteri dan ibu"
like...hello! orang2 macam ni ada jugak eh.
sebab bagi aku la, tak bermakna ko tak masak, ko jadik isteri derhaka.
ko tak hias rumah cantek2, ko jadi bini yang pemalas.

bagi aku, cukup la ko jaga makan pakai suami, anak2.
ambil tahu. alert dengan keperluan mereka. sediakan mana yang ko mampu.

just jaga anak2, jaga suami.
jaga rumah, pastikan rumah kemas. tak payah la sampai wajib beli barang untuk hias rumah every week plak.
rumah berhias cantik adalah bonus. yang penting kekemasan dan kebersihan adalah utama.
get it?

hehehe. apa2 je la labu.
aku just bagi personal opinion je.
apa kata korang?
ada tambahan opinion?
;)

2 comments:

  1. orang yang berhamba untuk laki dan anak2 ni memang ada...sebab tu ada lagi yang masih berdiam even kena dera ngan laki sekali pun...ragam manusia ni memang mcm2...janji rumah dan tanggaku aman sudahh...

    tp pendapat x bley tinggal anak2 kat makpak ngan pengasuh sebab nak g shopping tu memang x bley diterima...sometime timeout itu memang perlu...bukan selalu pun...cuma sekali sekala..salahkah?? saja la tu nak provok org kasik bergaduh ni

    ReplyDelete
  2. den tak kesah org nak kata apa...

    yang penting laki den tak kasik kalau ke hulu ke hilir nak bagi umah perfect tapi nak duduk bermanja dgn lelaki malam je..apakah?...

    ehehehhee...teeeeeeettttt..jawab sendiri hokeh....

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...