Followers

Monday, October 4, 2010

Meluat gila! Rasa nak pelempang sekor2. Haishhh!!!!!

hari khamis aritu kan aku saket and all. yang hampir2 nak kena warded bagai tu kan.
lepas amek darah kena tunggu lama gila. so terpacak la kami anak beranak kat waiting area. tengah2 tunggu tu, tetiba ada 1 couple ni masuk dan cakap kuat2 macam diorang je yang bercinta (atau baru kawen?...not!). pulaknya dok bergesel sana, teraba sini. siap duduk beriba bagai. meluat gila la kalau korang tengok pon.

aku pasti sangat diorang ni belum kawen lagi. sebab memula diorang macam cakap kau-aku gitu. pastu aku beralih kerusi sebab taknak kipas. duduk selang satu kerusi dengan diorang. terus berubah panggilan ok. tukar papa-ummi pulak dahh....ada aku kesah ke kalau korang tu dah kawen ke tunang ke? tapi duduk tu buat pangai elok2 boleh tak?

kat waiting area tu memang tak ramai orang. hanya aku, en alang, khalish dan sorang pakcik ni je yang stay kat situ tak gerak mana2. orang lain ada jugak masuk keluar. tapi kejap2 je la. aku yang lama2 kat situ rasa tak tahan tgk diorang bergeli-geleman bagai. dahla aku saket kepala, lagi nak buatkan aku saket otak pulak.

yang betina pakai seluar jeans ketat dan shirt pendek. jenis kalau ko duduk dan menunduk memang nampak segala lurah la. yang jantan pulak bertindik sana sini. pakaian pon ala2 lusuh bundle je. bukan nak kutuk pemakaian, tapi kalau dah perangai pon tak semenggah, apa la yang nak dibanggakan. pelik betul aku.

bila diorang dah beriba2 bagai tu, aku memang saket hati, saket mata. malu pon ada. tapi tak lama la budak2 tu wat pangai camtu. sebab diorang kena tegur dengan pegawai kesihatan kat situ. satu, buat bising. cakap nak kuat segema alam macam diorang je yang berpapa-berummi kat situ. dua, kelakuan tak sopan. teraba2, terpeluk2, teriba2.bila diorang ken tegur tu, boleh pulak diorang gelak2 sambil blah dari situ. aku dah geleng2 kepala. masa tu pulak en alang dan khalish takde. pegawai tu pandang aku pon dengan pandangan simpati sebab aku terpaksa hadap pangai budak 2 ekor tu. huhu.

entahla. aku pon takde la baik sangat. tapi takla rasa nak berkelakuan macam tu skali depan orang ramai. ni takde segan silu langsung ye. omputeh yang open minded tu pon aku pasti akan tergeleng2 kepala macam aku kalau tgk pangai budak 2 ekor tu. betul2 tak semenggah.

haih...donia, donia.

11 comments:

  1. susah nk cakap akak, pompuan sekarang xleh nak jaga adap dpn org tua dh..xda respect la, ye pun p la mengatai tempat sembunyi2..gila!

    ReplyDelete
  2. budak2 zaman skang nie mmg tak reti nak malu. amy nih pun if kidd nak pegang tangan depan parents dia. terus sepantas kilat tarik balik tgn tuh. segan lah kan...

    ReplyDelete
  3. malu dah tak ada.
    mcm mana nak timbul rasa hormat yang?

    nauzubillah....

    ReplyDelete
  4. kekuri amy & hana,
    tula. sedih tau tgk pangai budak2 skarang. hormat langsung takde. apa lagi malu pada diri sendiri dan Allah.

    pulaknya tak boleh kena tegur, mula la nak melenting balek kat kita. e eh...macam betul je apa diorang buat. iskk...sungguh2 terkilan.

    ReplyDelete
  5. dorang bakal nk kawen kot.pi spital nk wat HIV test la tu.ish tp mmg tak berkenan la perangai buruk gitu.memalukan umat je ish ish ishh

    ReplyDelete
  6. adakerh mereka kunjngi klinik ibu mengandung? awatnyer plaks depa ke situ dan tergedik2 ek... pelempang jer sekoq2, maksu sokong

    ReplyDelete
  7. yun, entahla. takde gaya camtu pon. macam seronok2 je datang spital diorang ni. huhu.

    maksu, masa ni saya kat emergency area. tempat ibu mengandung jauh kat ujung koridor tu.

    mona, haihh...memang susah nak sabar. sib baik tak kena pelempang je budak2 tu.

    ReplyDelete
  8. kdg2 tgk bdk2 cmtu...N t'pk..kite pon pnh gak muda remaja..notty2...tp x de laa kt public kan..tau lg nk cntrol...adusss...

    ReplyDelete
  9. ahahaha......sabar jela..budak2 baru nak naik memang gitu..tunjuk je rasa eluat tu..kalau lagi elok kita tegur elok2.. =)

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...