Followers

Friday, October 1, 2010

Semalam yang kelam kabut

Malam sebelum tu, suhu badan aku tak menentu. padahal amek pcm bukan main lagi. tapi tu la, bila amek pcm suhu turun dan2 tu jugak, tapi 2-3 jam lepas tu, suhu naik semula. dahla doc prescribe leh amek pcm just 3 kali sehari je. so terpaksala tunggu lagi 2-3 jam after that untuk next pcm. huhu.

skali naik suhu sampai 38.7-39.1degree. memang agak cuak nak2 tengah pregnant kan. jenis demam pulak seram sejuk je. huhu. en alang la yang tuam2kan aku sanggup tido malam just 2jam je sebab jaga aku. cian dia.

so smalam en alang bwk aku ke klinik untuk check apa lg yg tak kena. ubat dah berhari2 amek, tp tak baik2 jugak. tp sedihnya lepas jmpa doc, dia terus rujuk aku ke A&E spital manjung dan ckp most probably aku kena masuk ward sebab saket aku tak baik2. so, berkejaranlah kami ke spital pulak.

sampai2 je spital, yang tak bestnya masa tu tengahari. kalau tengahari paham2la diorang pon nak rehat kan. so, lepas je diorang amek darah aku, kitorang terpaksa tunggu hampir 2 jam. aku dok togok 2 tin air 100plus dari saket2 terus rasa segar bugar je lepas tu. masa tu kalau diorang minta aku masuk ward memang aku berkeras taknak la kan sebab aku dah rasa ok dari sebelum tu yang asik terlentok sana, terlentok sini. dengan khalish yang meragam sebab kepanasan bagai. cian jugak budak tu. oh, khalish terpaksa kami angkut sebab babysitternya amek cuti 2 hari sebab amek anaknya dari kuantan.

so, lepas jam 2.30pm baru dapat result dan alhamdulillah darah aku ok2 je. cuma kencing masih kotor sket2 dan badan aku lenguh2. dapat la mc untuk sehari. jadila..

dan harini aku half day sebab jaga khalish. serik bawak dia ke ofis setengah jam semalam. tak jadik keje bila dia ada. semua tempat dia nak pegi. dahla aku dok cubicle je. kalau ada bilik sendiri tu lain citer la kan. memang satu ofis tu dia merayap. alih2 je dah kat ujung ofis, alih2 je tengok dia dok keliling tiang. hehe. so here i am kat umah menaip hanya bila khalish baru tidor kekenyangan abiskan sekeping biskut farley's.

pengsan kekenyangan. hehe.

2 comments:

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...