Followers

Monday, October 20, 2008

sengal betul.


wah!
pagi2 ni aku check inbox gmail,
ramai betul yang bagi ucapan supaya aku cepat sembuh.
terima kasih kat korang sebab ambil berat kat aku ye.
ada yang call, ada yang sms...thanks korang!


berkenaan dengan penyakit aku tu,
aku kena demam urat.
ada sape2 doktor kat sini?
boleh terangkan lebih lanjut tak pasal demam urat ni?

yang pastinye,
satu badan aku saket2, sengal2.
kalau nak tidor tu, memang azab la kan.
rasa nak tercabut satu persatu part2 badan aku ni.
terseksa rasanya.
dahla en alang takde.
harusla tidor malam berendam air mata plak lepas tu.
huhuhu~


skang ni pon aku masih lagi ada rasa sengal2 badan.
doc beri ubat demam, antibiotik dan pcm (paracetamol).
kenapa ek kalau dalam usaha nak preggy, takleh nak amek pcm?
boleh keguguran ke?
ada sesape boleh tolong jelaskan tak?



jumaat tu,
aku terpaksa amek EL.
sebab nak ke klinik balek, rasa tak terdaya badan ni.
nak minta tolong ibu, ibu plak sebok dengan sepupu aku.
ye la kan, masih dalam pantang.
ibu sebok masak2 la, ntah apa2 lagi dia wat.
aku just dok umah,
makan ubat, lalok2, terus tidor.

yup. ubat tidor tu sangat kuat ok.
sekali kalau dah amek ubat tu,
memang akan lalok abis.
dan skang sedang bekerja, tak berani nak amek ubat tu.
biarpon skang ni badan dah ala2 macam sayur sawi kena celur. lembik.
hehehe~
(tapi jari-jemariku ini masih gigih menaip..)




en alang pulang sabtu tu.
wah!~
hati amat berbunga2 tau.
saket2 pon rasa ilang kejap sebab terlalu happy tunggu kekasih hati pulang ke pangkuan.
wah!!! gituuuuuuuuuu~
en alang bertolak dari jb kul 9.30am, sampai manjung 6.30pm.
en alang masuk2 je kereta, terus je terkam bini dia ni.
cium bertubi2 macam dah setahun tak jumpa.
wakakaka. aku plak yang segan2 orang lalu-lalang tepi kereta dok tgk kami buat drama swasta.
;)


malam tu pulak, sedara2 aku dari muar datang umah ibu.
memang penat sangat2 la kan. siap2 kan segala macam juadah.
ibu over sangat. masak macam2 jenis lauk.
ada ikan tenggiri goreng belah belakang (pastu sumbat ngan sambal), kari ayam, ayam goreng berempah, sambal sotong dan sambal jawa.
pulak tu, kitorang ada wat sket puding (ala2 macam dadih tu) dan kuih seri muka (beli setalam).

hohoho!
sedara2 je dah penuh umah.
macam buat open house.
=P


semalam, ahad.
lepak2 je.
sampai tak tau nak buat apa kat umah.
last, en alang lipat2 baju,
aku baring2 atas katil, teman dia lipat baju.
sambil borak2 tentang zaman kecik2 en alang.



malam tadi,
kaki aku ni saket teramat sangat.
en alang la yang urut2 kaki ni.
cian kat dia.
gigih je urut2 kaki aku ni.

lepas je dia urut,
aku makan ubat dan terus tertido.
terus tak sedar ok!
sedar2 je, dah pagi.



skang ni masih dalam mood malas, dan saket2 badan lagi.
tak larat rasanya.

24 comments:

  1. intan
    watashi memalu okkkk
    cium bertalu2
    ahahahha
    watashi nak jgk bakal hubby wat camtu gakkkkkk

    jealous nehhh

    ReplyDelete
  2. ~ kak intan, kalau demam urat nih memang sakit skit la. tak leh nak bangun semua kan? memang tak larat sangat.

    btw, romantiknya en alang tuh. ~

    ReplyDelete
  3. err doc bg ubat demam je ke?
    abes tu sket urat tu psl pe eyh??

    ReplyDelete
  4. hana,
    eh? cik abang awak tu laaagi romantik tau!
    ;)

    amy,
    yup. akak sampai nangis2 saket tak tertahan tau.
    huhuhu~

    nanonano,
    ntahla yang. doc tak cakap plak.
    ha ah. ubat tu je dia beri.

    ReplyDelete
  5. laa...kesiannya dia...teruk sgt wat keje kot....

    ReplyDelete
  6. demam urat? kena gaks ler amik antibodi ngan paracetamol tu, kasik elok dulu, and then again utk dapatkan baby. tak per, selagi belum pregnant, boleh makan pcm tu. tak mudarat. tapi kalu nak pregnant, elok dari sekarang makan folic acid, utk preparation rahim dan ibu dan bakal janin.

    ReplyDelete
  7. haih pn.intan neh...ni yg wat den nk kawen cepat neh!

    ekekekek.

    demam urat terjadi bila terdedah kepada cuaca tak menentu di samping emosi yang turut tak menentu.

    hehe.

    ReplyDelete
  8. demam urat..dasyat ni sakit2 semua yek..ciannye

    x p beruut ke

    ReplyDelete
  9. akk nak tahu, diya sgt teringin ada org urut kaki! tambah2 time lenguh tak igt dunia. hahaha [terkomen sengal pulak :p ]

    p/s-hope akk dh ok skang... demam urat tu mcm menakutkan lak... huhu

    ReplyDelete
  10. ooo demam urat ke..seb baik encik alang dah balik kan? mulih la die jage akak..

    jgn gerak byk2 sangat tau..nnt makin sakit pulak..take care ye?

    ReplyDelete
  11. Biasa kl demam urat Doc bagi ubat Vit Urat jer. InsyaAllah 2-3 hari demam ok laaa. Kl demam sakit urat, memang sakit betul p.kure2. Kena urut la baru blh tido. Mmg patut MC kl demam sakit urat ni.

    ReplyDelete
  12. intan sayang..
    boleh tolong x?
    tolong la g hospital wat check up betul2..

    take care & get well soon!

    ReplyDelete
  13. aarghh...x saba nk tawen...nk romantika2..ahakkz!! babab N....

    t8 cre yunk...

    ReplyDelete
  14. puteri, get well soon ya..
    mamam ubat and have a good rest okeh :)

    take care :)

    ReplyDelete
  15. alaaaaaa.. cumel nye..

    best nye dh kawennnnnnn.. hihi

    ReplyDelete
  16. intan...demam urat tu sbb rindu kat en alang kan...en alang dah balik 4sure demam urat2 tu hilang...huuhhu...ape2 pun aku doa kan ko cepat sembuh yek...

    ReplyDelete
  17. wah alang dah balik..

    bila dah balik, awak punkena la cepat sembuh eh..

    hugs

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah bukan kena sakit yg merbahaya .. en alang dah balik mesti cepat la baik sakit nieh .. mana taknya, dah ada yg sudi nak urut hari2:p

    ReplyDelete
  19. hai...
    baru2 nie anak buah saya kena mcm awak... cuba awak try buat sup ketam..... insyaallah... try la yer.. pastu rajin2 minum sup dia....

    ReplyDelete
  20. asalamualaikum akak...
    la......pomuan je yg kena?..
    sye pon bru ja kena..fuhhh...dia tangkap kaki,abdomen,tangan...belikat...aiiyoooooo..kaddddaaaaaaawaaalllleeee....manyak susah mau baling oooo...lasa mcm wa kena ulut lengan itu hulk.....mcm mna la nk bg halang nooo...

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...