Followers

Tuesday, September 28, 2010

Penyakit apa ntah ni. Serba tak kena.

Kejap2 ke toilet, kejap2 ke toilet lagi. dari pagi tadi lagi dok ulang alik toilet je. nak kencing pon tidak, nak u uk pon tidak. tapi ada rasa ketidakselesaan di bahagian situ. ala..korang tau la bahagian mana.

dahla last wiken aku ada masalah nak kencing. setiap 2 minit aku akan berlari ke toilet. tapi kencing ciput je. aku saspek kena jangkitan kuman. so, aku amek antibiotik dan minum air masak sejuk banyak2. so, after satu setengah hari baru lega dan dapat kencing dengan normal.

tapi, ni tetiba benda lain pulak yang melanda. dahla baby dah makin besar. en alang pon kata pregnancy kali (skarang kandungan nak menginjak bulan ke-6) ni perut aku membesar dengan jayanya. maybe kalau aku dengan berbaju adalah kurang nampak. yela, badan aku pon dah besar jugak. tapi, kalau la tanpa baju, memang perut la kedepan. siap lebar dan bujurnya cukup complete. macam aku pregnantkan khalish 8 bulan dulu. harap2 baby ni besar la ye. jangan perut mama dia je yang over, tapi anak kecik cinonet.

adakah korang tau bahawasanya semasa aku ngandungkan khalish sampai ke sudah yakni sampai hari nak beranak aku adalah mabuk setiap masa? kalau tak kena ngan tekak aku, sure aku akan muntah2. dan pregnancy kali ni pon masih ada juga penyakit muntah2 ni. rupa2nya ianya digelar Hyperemesis. dan aku baca dari wikipedia yang kemungkinan baby yang dilahirkan adalah kecil. dan buktinya, khalish dilahirkan hanya 2.2kg pada minggu ke-37. oh, dan tiada kerisauan. pada umur setahun, khalish telah memberatkan dirinya dengan bacaan 10kg pada penimbang. haha.

ok, nak ngadu2 apa masalah aku skang ni tapi dah ke laut bersama mabuk2 pulak. haihhh...
oh minta tolong ye siapa2 yang terer perubatan ni bantulah kakakmu yang terkapai2 ni ha. tak selesa sangat2 ni. huhu. (dan harini standby bawa underwear dan panty liner extra mana la tau in case terkucil ke apa. huhu)



u olls, harini citer ASMARA kan? suka banget ok citer tu!!! hero dia memang cair beb...CaIR.................

5 comments:

  1. yeay..ASMARA yang jambu..:D
    mata dia cantik kan..

    ReplyDelete
  2. owhh sy paham penyakit nk terkucil tuh...maybe sbb baby tekan kat bawah tu

    ReplyDelete
  3. intan time nurul pregnantkan raina dulu pun nurul selalu mcm ni asyik nak buang air kecil je

    ReplyDelete
  4. yg tkucil sll tu N rs gak kdg2...tp tu r..kne minum air byk2..kasik cuci..huhu..

    ReplyDelete
  5. minum air banyak kot?..apa pun kena jumpa diktor..
    http://nizamullah.blogspot.com

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...