Followers

Wednesday, September 1, 2010

Sahabat sejati

"They say true-friends can go on long periods of time without speaking & never question the friendship. These types of friends pick up like they just spoke yesterday, regardless of how long it has been or how far away they live, and they don’t hold grudges. They understand that life is busy, but you will always love them. Re-post if you have at least one of these friends"


Petikan re-post dari seorang member di facebook. dan aku re-post semula petikan ini kerana ianya adalah benar. Sememangnya benar!


Macam aku, sekolah merata2. dah namanya anak tentera. memang susah nak ada kawan yang benar2 faham susah senang ko dan gelak tawa tangis bersama. dalam ramai2, hanya boleh dibilang dengan jari mereka2 yang benar2 keep in touch dari dulu hingga kini. oh. rakan2 dalam fb yang tiba2 timbul balek adalah tak aci ok. sebab mereka juga seperti aku, e eh, aku kenal la budak ni. add la. hehe.
:)


macam aku, sahabat dari sekolah rendah, memang dah totally out of reach. baru2 ni je thru fb aku dapat jejak mereka. sahabat sekolah menegah pula, yang betul2 keep roger2 biarpon setahun sekali adalah 2 orang. dan itu sahaja sahabat yang benar2 memahami luar dalam aku sejak dulu. keluarga kami bertiga pon telah mengenali sesama sendiri. sangat2 selesa. even sekarang masing2 dah ada keluarga mini sendiri, ingatan terhadap masing2 tak luput dari ingatan. 


sahabat masa uni pula, hoh. memang ada. tapi tu la. memang takde kesempatan langsung nak jumpa. setakat roger2 setahun sekali tu je la. haha. tapi yang penting, dia ingat aku, aku ingat dia. sahabat masa uni pon ada 2 orang.


jangan salah faham. aku ada ramai kawan. tapi dengan mereka2 ini sahaja yang aku selesa. selesa untuk bercerita apa sahaja. tidak seperti dalam blog, sudah tentu hanya 30-40% sahaja kisah hidup diri dan keluarga yang terpampang di sini. hei..setiap orang ada rahsia sendiri bukan?


rakan2 blog juga ada la 2-3 orang yang aku selesa bercerita. dan kamu tahu kamu siapa.

8 comments:

  1. susah nak cari rakan yg betul2 setia skrg kan intan?

    nurul ada 2,3 org kwn yg nurul kwn since tadika lagi

    ReplyDelete
  2. yang pastinya bukan saya..kekekeke!

    ReplyDelete
  3. oh sahabat sejati memang payah nak cari...sahabat yang kita mudah bercerita apa saja dan pizet dah hilang sorang...yang betul2 rapat :(

    ReplyDelete
  4. setuju!....kawan memang ramai..tapi tak semestinya sentiasa bersama kaaann...


    muahhh

    ReplyDelete
  5. pizet: kami pun!yang tu mmg rasa terkilan kan..huhu..mcm kami hilang tanpa dikesan, coz time tu handset tak dak..fb pun cari xjumpa..hmmmm..

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...mbr skola N still cntct smpai skg..tp geng N tu je laa..DA GURLZ..len2...wat x to jekk..hihihi

    ReplyDelete
  7. agree! kawan memang banyak tapi yg true tuh susah nak dapat. kita suka la post tuh, nak copy paste kat FB la ;)

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...