Followers

Monday, October 18, 2010

Sekejap je masa berlalu. Tup2 ada lagi 3 bulan je?


macam tak percaya. baby dah 6 bulan lebih. semua yang tegur dan bertanya akan terkejut bila dapat tahu due aku januari nanti. hehe.
dan apa pon aku tak ready sangat. memang beza dgn khalish dulu. untuk baby kali ni aku lebih rileks. mungkin juga sebab aku dah tetapkan hati nak baby kuar secara normal, so taknak la ada komplikasi darah tinggi dan diabetes macam dulu dan tak pasal2 kena belah perut ni ha.

preparation satu apa tak buat lagi. nak tunggu kandungan 7 bulan ke atas baru nak beli itu ini. yang paling penting nak beli baju2 dia sebab baju2 khalish yang dulu nak dikatakan hanya 10% je yang elok. lain2 banyak yang dah lusuh dan bertahi lalat sebab khalish kuat muntah dan suka leleh2 air liur. jadinya baju2 dia banyak yang nampak teruk sebelum masanya. rezeki baby la agaknya nak merasa baju2 baru. hehe.

skarang tengah pening adakah perlu membeli sebuah lagi baby cot dan car seat serta stroller? khalish memang sampai skarang masih guna cot dan car seat dia. cuma stroller tu je kadang2 bila ke tempat yang luas2 je macam shopping mall. kalau takat ke pasaraya econsave tu dia duduk dalam troli je. hehe. cot tu maybe kena beli kot sebab khalish dan cotnya memang dah sebau dan dia biasa tidor dalam cot tu. kadang2 je bila demam dia tidor dgn kitorang. dan satu masalahnya pulak, kat mana nak letak satu lagi cot? huhu. sedih2. pening pale otak ni haaa....hahaha. car seat pula maybe tunggu adik dia kuar dulu dan masa tu kita tgk khalish boleh ke duduk dalam kereta senyap2 tanpa car seat. stakat ni, kalau takde car seat, dia akan meronta nak duduk lantai dan pegang stereng. tapi kalau duduk dalam car seat, e eh pandai pulak duduk diam2 termenung tengok luar.

takpela. banyak masa lagi nak pikir rasanya. oh, dan adakah ibu dan ayah akan sponsor lagi baby cot untuk next baby ni? hahaha.

tak sabar nak shopping baju2 baby yang kecik molek comel lote tu. kalau stakat bedak2 dan shampu dan sabun memang ada banyak lagi yang tak guna. hasil orang beri pon tak guna2 lagi. camno tu? hehe. lepas ni kena check semula checklist khalish dulu dan catatkan kembali apa yang perlu dibeli. oh. dan juga set lepas bersalin. jenama apa yang elok ye? hmmm~ masa khalish dulu serius aku tak amek satu jamu dan tak pakai bengkung pon. just mandi akar kayu dan diurut dgn mak bidan je. sapu param kat dahi pon on off. haha. tapi stokin tetap pakai sampai hari2 terakhir berpantang. dan makan pon jaga juga. kali ni dah tekad nak amek jamu dan pakai bengkung dan nak upah makcik bidan yang pandai urut2. mak bidan aritu tak berapa syok sangat.

next month maybe nak buat scan dan nak tgk gender baby. tak sabar ok! :)

8 comments:

  1. haishhh nanti inform gender baby tao..
    xcited gak nk tahu.,
    heheh
    bes lahhh.. :)

    ReplyDelete
  2. excited gak nak tau adik khalish boy or girl.. tp rasa hati ida mcm baby girl kot.. hehheheh...

    intan car seat ngan stroller tu elok tunggu dulu.. manatau 2 -3 bulan ni khalish dah behave... so adik boleh pakai yg abg punya.... bestnya nak dpt baby lg...

    ReplyDelete
  3. lorr..kejapnya...and watashi rasa cam cedey intan tak dapat nak attend majlis watashi nnt

    tapi tkpe yang..utamakan kesihatan baby and mama baby sekali.

    bisik kt baby intan, jgn nakal2 tau!ahaks

    ReplyDelete
  4. dalam masa 3 bulan ni... memacam aprovement khalish nanti... mesti dia lebih behave... lebih2 nak dapat adik kan... bebudak selalunya cam tu...

    ReplyDelete
  5. heheh..farah dah 80% setel kut. barang2 ibu jer yang xsetel2 lagi ni=)

    ReplyDelete
  6. na, itu sudah pasti! akan diwar2kan. hehe.

    eda, kita pon pikir camtu. stroller dan car seat hold dulu. baby cot tu memang kena beli jugakla. adoi..mau melayang lagi 3-4rat ni. huhu.

    hana, tu la. kita pon sedih2 dah ni. nak tgk awak live ok pakai baju pengantin beserta kompang dipalu. tak kira. nak tele-conference jugak!

    puteri satu, ha..doa2 la eh agar khalish tak manja sangat bila adik dia kuar nanti. tgh risau juga ni. huhu.

    farah, wah! jeles ai. nak kena kejor ni. hehe.

    ReplyDelete
  7. kjp je kan kak..N pon x pcaya da preggy 4 bln..adoi laa...lg laa..list nk bli ape pon x to..survey pon idok..

    ReplyDelete
  8. intan: pz dulu guna leesa x recommended sgt...dgr kata ramai puji nr macam ok maybe nnt pz guna tu jugak kot...baik untuk sembelit katanya... pasal carseat tu samalah kita cam pening perlukah ada dua nasib syauqi x tdo dalam cot maka x perlu beli baru...hehe

    ps: eh nnt anak second kita sebaya jugak la kan...hehe

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...