Followers

Saturday, February 20, 2010

tak semua orang sama

ada orang tinggi
ada orang rendah

ada orang hitam
ada orang putih
ada orang kuning langsat

ada orang mata hitam
ada orang mata coklat
ada orang mata biru

ada orang hati baik
ada orang hati busuk

ada orang mulut manis
ada orang mulut masin
ada orang mulut cam longkang

ada orang suka senyum
ada orang suka masam muka
ada orang biasa2 saja
ada orang muka garang, tapi baik sebenarnya

ada orang tak kesah disanggah
ada orang cepat melatah
ada orang senang sentap
ada orang ambil mudah

ada orang ambil berat
ada orang ambil ringan

ada orang suka jenaka
ada orang suka romantis
ada orang suka lawan2
ada orang suka perang2

ada orang suka dokumentari
ada orang suka berita
ada orang suka drama
ada orang suka wayang gambar

apsal ek aku wat entri camni rupa?
hehehe...

sebenarnya, nak beritahu korang2 je la.
aku ni pon manusia biasa jugak.
tak semua benda aku berani, tak semua benda aku takut.
tak semua benda aku boleh terima, tak semua benda aku tolak.

kadang2, ada benda orang komen2 aku ambil tak kesah.
tapi, kadang2, komen2 ni buat aku jadik cam....
"eh...ko apa hal lak. suka hati aku la nak tulis apa pon. ni cerita aku. bukan cerita ko."

korang jangan terasa hati pulak bila aku tulis camni.
ye la kan, cam aku kata tadi,
aku ni pon manusia biasa jugak.
bila balek penat2 dari jalan2, tetiba ada komen yang macam nak kondem kite,
terus aku sentap tau.

aku tak delete komen orang tu.
korang carik la.
aku tak marah orang tu, cuma berpada2 je la.
dari dulu aku perasan, orang ni kalau nak komen, suka kondem2 aku.
aku tak tau la plak kalau kat blog orang lain dia wat camtu jugak.

aku alu2kan komen korang.
tak kesah nak tulis apa.
aku tak harapkan semua pujian je dari korang.
tapi, man2 la kalau nak tegur.
pakai email je boleh tak?
takpon pakai ym ke....aku leh terima.

nak kata aku sentap skang ni, memang aku sentap.
aku rasa, orang tu pon tak sangka komen dia boleh buat aku sentap.
aku tak marah tau.
cuma sentap.

err...marah ngan sentap lain kan?

korang2 jangan plak berenti komen2 k.
aku suka baca komen2 korang.
tapi kalau korang malas komen, nak baca2 pon takpe.
sebab aku pon kadang2 baca je post korang.

:)

maaf kalau ada yang terasa hati bila baca entri ni.
cuma korang fikir satu je la,
kalau korang datang umah orang lain,
korang kutuk2 tuan rumah tak?

ha...camtu la.
tak, kan?

:)
p/s: lu pikirla sendiri!

7 comments:

  1. sabar sabar..klau akak mara,mken suke la org tuh nt..

    :)big hug n kises 4 khalish ya!! :P

    ReplyDelete
  2. dalam berjuta2 manusia..
    ada sesetengahnya lebih suka pk ikut kepala sendiri pdhal org yg dia berdepan tu pun ada hak sendiri, cara sendiri, prinsip sendiri.

    mcm aku.. sape nk tinggal komen di blog aku.. aku ok je. selagi dia hormat cara aku la.. dan tak cuba nak menyamakan cara aku dengan cara dia.

    kita pun pernah gak buat silap.. maybe kekadang tak sedar apa yg kita komen tuh org boleh terasa. dan mungkin tak sedar apa yg kita komen tuh.. mcm nk soh pikiran org sama ngan pikiran kita.

    lama2 bila pk balik.. ohhh betul gak ek. mana boleh cakap gitu. cemana plak kalo org ckp gitu kat kita.. sentap x.

    so lama2.. aku berprinsip buat hal sendiri byk.. bykkan terperap kat blog sendiri.. tinggal komen kat blog org berpada. heh.

    kekadang.. sepatah kita ckp boleh melukakan org selama2nya.

    ReplyDelete
  3. saya pun pernah terkena pasal komen2 ni. ada yg lucah2 pun ada.. bengang giler masa tu.. saya lawan gak ckp2 dia.. then..lepas tu bila ada komen yg teruk2 saya buat tak tau jer..lama2 dah tak der dah komen2 gitu...

    ReplyDelete
  4. ifa,
    dah hug dan kiss budak bertuah tu.
    :)

    vagg,
    kan? kan?
    itula..macam aku kata td. aku tak marah, tapi aku sentap. maybe dia pon tak sedar cara dia dah buat orang lain terasa hati.

    ratna,
    kalau lucah tu boleh tolak tepi. tu orang gile tu. hehehe~
    tapi tula kan. mulut tempayan boleh la kite tutup, mulut orang....susah oooo....

    ReplyDelete
  5. aduhai... Andainya komen akak yang buat dirimu ter`sentap'... sejuta keampunan akak pohon... tiada sekelumit niat lain sekadar berkongsi pendapat....

    ReplyDelete
  6. hmm....*angguk2 kepala...
    eh..apasal sha punya komen 2,3 hari ni macam takde bunyi je...

    hehehehe....

    ReplyDelete
  7. SETUJU!!!
    heheheh..watashi pun kenkadang ada pernah gak komen yg wat watashi terasa hati,tp diam jek..
    tp diam jek..makin syok plak cakap tak berlapik kan

    itu pasl la terus private tuh
    ahahahaha

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...