Followers

Wednesday, November 3, 2010

Perkembangan Mak Buyung

semalam pi klinik wat check up. macam biasa, timbang berat, amek tekanan darah, amek air kencing, sample darah sket dan jumpa nurse dan semalam sebab ada kes, kena jumpa doc jugak. oh, sebelum jumpa doc kena cucuk kancing gigi dulu. semalam tak rasa apa sangat, harini baru terasa sengal2 dan menyucuk2 sket. malam tadi tidor pon tak berapa lena sebab hanya leh mengiring belah kanan dan menelentang. aku lebih suka mengiring ke kiri tapi dah lengan kiri yang kena cucuk, terpaksa tido2 ayam je lagipon si khalish asik nanges2 malam tadi.

berat makin menurun. bukan sket2 ye. penurunan sebanyak 2.6kg! aku sendiri terkejut beruk tengok angka kat penimbang tu. 2 kali aku timbang, 2 kali dapat figure yang sama. haihh..nasib badan betul.

jumpa doc dan scan baby untuk pastikan baby sehat. alhamdulillah, biarpon aku tak sehat dan berat turun mendadak, baby K nampaknya sehat2 je dan berat pon hampir ke 1kg. tengah2 scan tu, doc leh lak cakap...la....boy ye anak awak ni? haha. tgk. baby K sama je ngan abang long dia tak reti nak malu2 sorok anu dia ok. mesti nak tayang jugak tu.

aku sms en alang kata berat turun. dia punya risau la call aku sampai 7 kali tapi aku tak angkat sebab masa tu aku tgk ada scan session ngan doc. bagi aku, asalkan anak gerak ok, aku kurus kering pon takpe. biarla baby sehat2. tapi semalam doc ada bilang, baby agak kecil sedikit dari umurnya. dia minta aku minum susu banyak2. hehe. baiklah doc. saya akan beli susu coklat banyak2 lepas ni. sebab aku tak minum susu putih.

elok je aku kuar dari bilik doc, aku call en alang dan cakap kat dia jangan risau apa2, baby K sehat2 je. en alang plak kata dia bukan risaukan baby, sebab dia tau baby sehat2. dia lebih risaukan aku. siap tanya doc suruh makan/minum apa2 tak untuk tambahkan berat. hehe. comel je laki aku ni.

for info, kepala baby dah ke bawah dan uri pon elok kat atas. alhamdulillah. jangan pulak nanti last2 minit uri ke bawah atau kepala pulak ke atas. ada yang nanges air mata darah plak kang. aku seboleh2 nak try go for normal delivery. dah kata nak 2 orang je anak kan, mesti la nak rasa 2-2 cara beranak. tapi kalau dah rezeki aku ke c-sect jugak. tak leh nak kata apa la. harap2 jugak masa tu tekanan darah aku tak tinggi dan aku rileks je hadapi saat2 melahirkan.

sebagai penutup, nah aku beri gambar aku hari ini. perut tu tak nampak sangat sebab baju ni besau. ala, korang imagine2 je la eh perut aku besar mana. hehe.

saya yang makin mengecil. alangkah indahnya sekiranya aku sekurus ini pada hari2 biasa. (selain waktu pregnant). 

18 comments:

  1. a'a.. betul la intan.. memang nampak kurus... akak pun gitu.. pregnant kali ni.. berat cam malu-malu kucing nak naik.. naper ntah... tapi tak per.. janji baby kita sihat udah ye tak...

    ReplyDelete
  2. makin comel mak buyung ni.. :)


    semoga semuanya selamat ya Intan. tengok perut awak tu, teringat ms preggy dulu.


    *rindu perut jugak*

    ReplyDelete
  3. intan
    berat turun yerrr?
    akak plak baru naik last c/up ,dr awal peknen x naik² hihihi

    ReplyDelete
  4. wah..kali ni bebetul watashi namopak dgn jelas kekurusan awk .

    takpe..janji sihat and happy ok dear?

    ReplyDelete
  5. kak intan time preggy msti kurus kan...xpe..pas deliver ni try menten ok..

    ReplyDelete
  6. nmpak kurus...tp ok lah...moga2 lps bersalin blh dapat kurus mcm tu balikkan...

    dan rin doakan kandungan berada dalam keadaan sihat dan kak intan pun sihat jugak...

    ReplyDelete
  7. cb experienced gitu gak for my youngest. tetapi...bila kuarnya ultracaf...dengan bangganya 4.8kg you! sungguhs terkezuts!

    ReplyDelete
  8. Kurusnyer awak. Dah 7 bulan kan?

    Takpe, yang penting baby sihat ye. Minum susu coklat lepas nie banyak-banyak ye.

    ReplyDelete
  9. alahai comelnya perut.. kalau perut sy 7 bulan dah takleh cover... tak[pe intan janji bbay sihat.. nanti lepas bersalin senang takyah risau nak turunkan berat

    ReplyDelete
  10. yerlahh...intan dah kurus sgt!!!

    jaga diri okeh

    ReplyDelete
  11. aah la akk nampak gile kurusnye
    take care kak :)

    ReplyDelete
  12. xpe intan. asalkan awak and baby sihat. minum susu banyak2=p

    ReplyDelete
  13. laaaa.... Intan awk nmpk kurus sgt la. Serius mcm lbh kurus dri ank dara dlu kan ghasenye???
    Xpe la.. asalkan bb lam pewot tuh sihat..
    Erm, mnm la anmum cekelat. Kite dlu x mnm gak. Lame2 cam sdp lak. kgkdg seminggu je abis 1 kotak.hehe...

    ReplyDelete
  14. mana bole tutup kedai lagi...blum ada baby girl..

    ReplyDelete
  15. mmg slim, hih hihi

    jgn risau or fikirkan bukan2, sentiasa berfikiran positif :)

    ReplyDelete
  16. insyaAllah akan dipermudahkan semua.. :)

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...