Followers

Tuesday, April 14, 2009

Tag - about your spouse

tag ni datangnya dari erlyda.
yang, kalau kite wat tag ni, utang tag yang dulu tu kira lamsam bleh tak?

aku ni punyala malas nak wat tag. tapi sebab si erlyda ni dah tag aku 2 kali, baru la teringat nak bayor utang tag. huhuhuhu.

Here's a tag to measure how well you know about your spouse.

Rules: Here’s a chance to see how well you really know your husband. Cut, paste and fill in the answers, then shoot, you know what to do. The real challenge is to send it to your husband to see how right you really are.

#1. He’s sitting in front of the TV, what is on the screen?
ok. en alang ni suka je tengok movie2 yang ganas2 (18SG). dokumentari plak, dia suka pasal sejarah2 (yang mana aku tak suka langsung. huhuhu), jenayah. skang ni aku tengah nak didik dia supaya sukakan tgk oprah. sebab kat oprah ni banyak topik kan. tapi tu la, en alang kureng sket ngan oprah. aku tak paham. tapi pasal topik malam tadi,"intersex", wah...terbukak je mata dia.

#2. You’re out to eat; what kind of dressing does he get on his salad?
salad? dia suka je. ulam laaaagi dia suka. nak2 macam jantung pisang ke, peria ke...wah, bertambah2 nasi dia makan.

#3. What’s one food he doesn’t like?
apa ek? jap2 nak try ingat. hmm...rasanya dia makan semua benda je. takde apa2 yang khas dia tak suka makan pon.

#4. You go out to eat and have a drink. What does he order?
ok. this one very interesting. nak tau en alang suka pesan apa? dia suka pesan apa yang aku pesan untuk hari ni, dia akan pesan untuk diri dia hari esoknya. macam, hari ni aku mintak nasi goreng ikan masin kan. dia order mee goreng. tapi, bila datang lagi esoknya, dia plak order nasi goreng ikan masin tu. got it? tak paham takpela.
air pon smaa gak. dia suka tiru aku. tapi, tiru pada hari esoknya. apa2 je la laki aku ni.

#5. Where did he go to high school?
nama skolah menengah, SM Raja Shariman, Bruas, Perak.

#6. What size shoes does he wear?
en alang pakai size 8. aku pon saiz 8 gak, tapi saiz pompuan. huhuhu.

#7. If he was to collect anything, what would it be?
rasanya dia nak tambah koleksi binatang peliharaan la kot. asik ngendeng kat aku nak bela burung je. rimas tau tak.

#8. What is his favorite type of sandwich?
macam aku kata sebelum ni, dia tak memilih. apa pon dia makan. jangan ko letak sandwich inti pasir udahle.

#9. What would this person eat every day if he could?
dulu, sebelum kawen, en alang hari2 bawak sambal ikan mak dia masak. aku pelik tau. sebab hari2 makan sambal ikan. lauk yang sama je. tak jemu ke? en alang kan jenis tak kesah, apa mak dia masak, semua dia bedal.

tapi skang ni, lepas kawen, en alang jadi seorang yang senang jemu. so, hari2 otak aku ni kena kreatip kalau nak masak apa pon kat dia.

#10. What is his favorite cereal?
tang ni agak kantoi gak la. sebab kitorang mana penah makan cereal kat umah. slalu makan berat2 je. aku bawak cornflakes datang keje pon sebagai kudap2 aku je. huhuhu.

#11. What would he never wear?
apa ek? semua dia pakai. kecuali baju kurung dan skirt la kot. hehehehe.

#12. What is his favorite sports team?
ni pon kantoi. en alang not a sports fan. harap maklum. tapi dia boleh main macam2 jenis sports. tu je aku tau.

#13. Who did he vote for?
vote? vote apa ni? pilihanraya? tak tau la plak dia undi siapa kan. dia pon tak penah cakap.

#14. Who is his best friend?
ME!!!

#15. What is something you do that he wishes you wouldn’t do?
cerita pasal ex-boifren. paling dia nyampah. sebab dia rasa ex2 aku lagi hebat dari dia. boleh? hahahhaha.
yela, sorang tu mat rempit, sorang lagi cikgu.

#16. What is his heritage?
heritage? asal usul ek? en alang asal memang perak piyooo (pure) punya. mak abah memang orang bruas. so, dah dilahirkan kat situ gak. what can i say more?

#17. What is his favorite colour?
ijau. biru dia tak brape sangat la. oh. dan kaler2 striking. tak paham aku.

#18. What is his habit?
habit ek...en alang cukup gemor tengok tv sambil senget kepala. means, dia akan duduk mengiring, tak betul2 ngadap tv, dan kepala akan pusing sket sambil muka kerut2 tgk tv. tak paham aku nape tgk tv pon nak kerut2 muka.

oh. dan satu lagi habit dia adalah, cium aku. serius. dia ni pantang aku lepa sket, mula la dok cium2 sampai aku rasa rimas. bila aku dah rimas, aku tolak2 kan je. hahahahaha. aku isteri derhaka.

#19. What is he proud of?
en alang proud of his childhood moments. dia memang suka cerita2 kat aku pasal zaman dia kecik2. camne susahnya family dia dulu, abah dia pernah jadik pemandu lori, ingat lagi kisah beg sekolah dia tu? kisah macam mana dia membesar, bergaul dengan kawan2, mengendap orang mandi, curi jagung kat kebun orang, memang best gak la dgr citer2 dia. sebab en alang bukan orang yang suka bermegah2. bila dia citer pasal childhood moments dia, nampak dia tenang je. biarpon kadang2 aku yang berair2 mata.

#20. Lastly, do you think he will read this?
tak. dia tak baca blog aku. tapi aku slalu citer kat dia apa yang aku tulis. =)


fuh! penatnya jawab tag ni. huhuhu~

aku nak tag pada SEMUA BLOGGERS YANG DAH BERSUAMI/ISTERI ok?
kalau yang tgh hangat2 bercouple pon, kalau nak jawab, takde hal punya.
:)

9 comments:

  1. Hahahaha hutang tag dulu ada lagi ker?? hehehe xper laa..kesian ibu mengandung ni ;D

    ReplyDelete
  2. intan, en. alang orang bruas yee??? wany pun orang bruas jugak...huhuhu..sekampung ropenye ye en. alang tu...rumah mak wany kat sekolah rendah kg. kota....mesti en. alang tau...then anak buah wany pun ade sekolah kat sekolah men. yg en. alang sekolah tu....BANGGA sekejap...

    ReplyDelete
  3. iya ler, kebetulan kita dua2 buat tag ni, so maksu selamat ek.

    p/s: dia suka ijau gaks? seghuper ler.

    ReplyDelete
  4. u've been awarded... sila amik kat blog gue ye... tenkiu

    ReplyDelete
  5. hehehe. tersenyum2 diya baca entri akak ni. baca entri akak ni buatkan diya kenal lg en alang tu mcm mana [walaupun sblm ni byk kali dah akak cerita psl en alang, huhu]. paling best yg nombor 18 tu lah. hahahaha

    ReplyDelete
  6. saya mo buat!!hahha..nampakk nau takde bende nak update. huhu

    ReplyDelete
  7. tggu da kawen nti N jawab lerr....ngeh2...

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...