Followers

Friday, May 21, 2010

Tokoh Mak Tiri

1. Mintak apa lagi ni? Makan je apa yang ada!

2. Aku nampak ko kat sini lagi...siap ko!

3. Berani ko eh. Nanti aku siang2 buat lauk!

ok. memang macam kurang ajar kan words kat atas tu?
tapi percayalah. aku akan berkata begini pada 2 ekor kucing yang tak makan saman tu.
geram ok.

siap jerit2 macam bergaduh laki bini.
padahal ngan kucing je pon.

bayangkan, bagi makan tak sampai 15 saat, dah mintak lagi.
makanan dia dalam mangkuk punya la banyak, mengada2 mintak lain.
grrrrr...

yang sekor tu, kencing merata, berak merata...
lalu je depan aku, siap.
memang dah ready nak kelepuk kelepap kat badan dia.
(oh. ada org kata tak elok jentik telinga. pukul badan takpe. dia tak saket)

yang lagi sekor pulak, jadikan kereta aku port dia.
nak merendek, nak lepak2 semua kat kereta aku.
geram gile ok!

korang bagitau la sape tak bertukar jadik mak tiri bila budak2 ni buat perangai?
walau apa pon, aku tetap sayang diorang.
dah bela lama kot. bertahun2. hehehe~
:)

11 comments:

  1. huwaaaaaaaaaaaaa nnt kucen tu tepon telederaaaaaa

    ReplyDelete
  2. Saya takut kucing tapi ada bela kucing kat rumah, camner tue??

    Ayat2 di atas ayat yg sama saya marah tom (nama kucing saya)

    ReplyDelete
  3. laaa gaduh ngan kucing rupanya.. hihihi

    ReplyDelete
  4. ooo..kucing dah bela lama ke? hehe...
    tapi betul la ade tokoh mak tiri kucin...hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha..tu pasal la saya tak nak jadi 'mak tiri' wpun hubby sgt la suka tuk amik 'anak2 angkat'ni.keke

    ReplyDelete
  6. haha..kelakar la intan ni..beria bergaduh ngan kucingf..nenek farah ckp derang faham tau=p

    ReplyDelete
  7. sama la ngan kat umah ni..yang dibela 3 ekor..yang lain menumpang makan..tapi eksen macam tuan rumah..sampai tuan rumah tak dapat makan sebab dia rembat..kadang-kadang siap masuk rumah lagi..

    mcam tu jugak kalau kami marah.. :P

    ReplyDelete
  8. la..tekojut den..
    ingatkan marah kat sapa la..
    rupanya kucing..hehehe..lawak la;p

    ReplyDelete
  9. hahahaha... kak intan sama dengan amy. tak dek lah tak suka, tapi bila mereka2 buat hal rasa nak sekeh2 je. dapat pulak si kidd tuh yg pantang nampak kucing, semuanya dia nak kutip. T_____T

    ReplyDelete

Jemput2! Makan jemput2 meh!

nuff

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...